,,KAI PRAVERIAM PASAKOS DURIS…“

Per pasaką, jos personažus ir situacijas, į kurias tie personažai patenka, vaikas mokosi susigaudyti kasdieniniuose reikaluose, analizuoti, suprasti pasaulį. Pasakų pasaulis paprastas, kadangi jame griežtai atribotas gėris ir blogis, tai, kas gerai, ir kas blogai. Tačiau tuo pat metu šiame pasaulyje keliami svarbūs vaikui klausimai (godumas ir dosnumas, gėris ir blogis, vienatvė ir draugystė, egoizmas ir pagalbos teikimas).
Gegužės 9 dieną su priešmokyklinės ugdymo grupės ir 3 klasės mokinukais apsilankėme Trakų pilyje, kur dalyvavome įdomioje ir turiningoje edukacinėje pamokėlėje ,,Pasaka Trakų pilyje”. Čia ne tik susipažinome su pačiomis garsiausiomis lietuvių liaudies pasakomis, jų herojais, bet ir patys kūrėme pasakas. Edukatorės pastangos vaikus sudominti, įtraukti į kūrybinę veiklą, sugalvoti kuo daugiau kūrybinės raiškos būdų buvo labai sėkmingos. Buvo gražu stebėti, kai visi vaikai aistringai panirę į kūrybą, negirdėjo ir nematė nieko aplinkui. Jie kūrė vieną bendrą pasaką – po detalę, po siužeto vingį, vienas kitam pagelbėdami, vienas kitą papildydami, vienas kitam prieštaraudami, tačiau edukatorės  sumaniai vadovaujami, sugebėjo viską sklandžiai į vieną pynę supinti.
Po edukacinės pamokos užsukome į Užutrakio dvarą, kuris yra pusiasalyje tarp Galvės ir Skaisčio ežerų. Ten grožėjomės 19 amžiaus antrojoje pusėje grafo Juozapo Tiškevičiaus įsigytu ir prancūzų kraštovaizdžio architekto E. F. Andrė sukurtu Užutrakio dvaru bei parku. Nuo dvaro terasos atsiveria puikus vaizdas į Galvės ežerą ir Pilies saloje stūksančią Trakų pilį. Užutrakio dvare prisifotografavome, grožėjomės dvaro parku, skulptūromis.
Pasisėmę gerų emocijų, sulipome į autobusą ir patraukėme Angelų kalvos link. Tai dar viena vieta, kurioje buvo gera ir verta pabūti. Angelų kalvą sudaro įvairios, beveik 5 metrų aukščio angelų skulptūros, simbolizuojančios pagrindines krikščioniškąsias vertybes. Kalvoje sklando gera aura, čia buvo malonu praleisti laiką ir pakabinti savo angeliuką arba uždegti žvakelę, sukalbėti maldelę.
Mes viliamės, kad mūsų vaikai bus geri, protingi ir laimingi. Manome, kad jų vaikystės nepasiglemš kompiuteriniai žaidimai ir televizija, žudanti gebėjimą kurti, todėl įvairiais būdais stengsimės, kad jie skaitytų, kad bibliotekoje visuomet rastų gerą knygą. Sau. Kiekvienas. Taip pat tikimės, kad mokiniai ir toliau norės pažinti savo kraštą ne tik iš vadovėlių.
Vaikams būtina leistis į pažintines keliones po savo kraštą, kur galbūt jau daugybę kartų jie ėjo, bet gal skubėdami nesidairė, nepagalvojo, kad žalia skarele apsirišusi moteris, važiuojanti dviračiu per miestelį, moka daugybę dainų, arba, kad mėlyname name gyvena vyras, kuris labai gražiai drožinėja iš medžio. Po ekskursijos mokiniai grįžo į mokyklą gerai nusiteikę, įdomiai ir turiningai praleidę laiką, įgiję žinių ir naujos patirties.