Integruota pasaulio pažinimo ir chemijos pamoka ,,Vanduo – tirpiklis. Difuzija“

  Mokslo metų pabaiga siejama su žinių, informacijos apibendrinimu, medžiagos kartojimu. Mes, mokytojai, ieškome įdomesnių temų, apibendriname ir kartojame arba tiesiog pateikiame informaciją kitaip, pvz., integruojant kelis mokomuosius dalykus. Idėja organizuoti integruotą pasaulio pažinimą ir chemijos pamoką gimė po dalyvavimo seminare ,,Gamtamokslinis ugdymas pradinėse klasėse“, kuris vyko Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centre. Seminaro metu įgijau daug naudingos informacijos ir patobulinau tiriamųjų darbų taikymo ugdymo procese kompetenciją. Kad mokiniai atliktų tam tikrus bandymus, yra reikalingos atitinkamos medžiagos bei indai, todėl nutariau pamoką organizuoti chemijos kabinete. Žinoma, prieš tai pamokos planą ir bandymus, tinkančius pradinukams, aptarėme su chemijos mokytoja A. Bobnis.
       Pagrindinis integruotos pamokos tikslas buvo toks: plėsti mokinių žinias apie buityje naudojamas medžiagas ir jų savybes, supažindinti mokinius su biologiniais ir cheminiais reiškiniais. Integruotos veiklos uždaviniai buvo šie: remiantis turimomis žiniomis apie vandenį eksperimento metu nustatyti, kaip kreida ir tušas (rašalas) tirpsta vienodame vandens kiekyje; atliekant bandymą stebėti, kaip vyksta skystų medžiagų tirpimas; išsiaiškinti filtracijos, difuzijos sąvokų reikšmę.
          Džiugu, kad mokiniai buvo aktyvūs ir dėmesingi. Jie kruopščiai atliko bandymus, stebėjo, kaip vyksta filtravimo ir difuzijos procesas, sužinojo naujų terminų ir atliko bandymus. Žinoma, ne viskas sklandžiai vyko, nes vaikai yra skirtingi, taip pat skirtingi ir jų gebėjimai, bet  net dviejų mokytojų pagalba jiems buvo itin naudinga.
      Ačiū chemijos mokytojai A. Bobnis už tai, kad atvėrė savo laboratorijos duris ir pasidalijo naudingais patarimais.
 Božena Senkanec,
pradinio ugdymo mokytoja metodininkė

20160530_095505

20160530_095549

 

 

 

 

20160530_100206

20160530_095924

20160530_100604

Parašykite komentarą