Smalsuolių laikai

Žodžiai išsilieja kaip lietaus lašelis banguotoje jūroje. Tam tikrais atvejais sunku juos suprasti, kartais – išgirsti ar net ištarti. Kaip svarbu puoselėti taisyklingą lietuvių kalbos tartį, kalbos kultūros bei literatūros žinias! Klaidinga galvoti, kad lietuvių kalba yra sudėtinga, nesuprantama ar ,,griežta“. Siekdama, kad mokiniai ne tik naudingai, bet ir smagiai praleistų laiką, Paluknio vidurinės mokyklos lietuvių kalbos mokytoja Justyna Mackevič pakvietė 5–11 klasių mokinius į konkursą-viktoriną ,,Smalsuolių laikai“.
Konkursas buvo suskirstytas į 4 dalis – mokiniai turėjo įveikti senovės atminties, kalbines, literatūrines bei rašymo užduotis. Kiekviena dalis turėjo savo pavadinimą: I. ,,Senovės atmintis“; II. ,,Mes literatai“; III. ,,Gramatikos šalyje“; IV. ,,Mes kūrėjai“. Pirmoje dalyje mokiniai turėjo kuo greičiau ir aiškiau sukurti nesusikalbėjimo situaciją, taip pat remdamiesi senoviškais vardais ir pavardėmis sugalvoti patarlę ar skaičiuotę. ,,Mes literatai“ dalyje ugdytiniai turėjo atspėti pateiktų kūrinių autorius bei tekstų pavadinimus, atkurti pateiktų rašytojų eilėraščių pirmuosius posmus ir rasti tikrąjį kūrinių autorių. Trečioje konkurso dalyje ,,Gramatikos šalyje“ mokiniai paniro į gramatikos slėpinius. Čia jiems reikėjo rimtai paplušėti. Vaikai turėjo prisiminti lietuvių kalbos žodyno eiliškumą. Kad būtų daugiau linksmybių, buvo pateikta užduotis su garsažodžiais. Vėliau mokiniai turėjo ištaisyti žargonus, svetimybes, barbarizmus ir netaisyklingus sakinius.
Paskutinėje ,,Mes kūrėjai“ dalyje mokiniai linksmai ir azartiškai kūrė eilėraštukus apie pavasarį, turėjo pabaigti jiems pateiktus palyginimus bei patarles ir kurti sakinius, prasidedančius viena ir ta pačia raide. Smagu tai, kad visos užduotys buvo atliktos greitai – greičiau nei per numatytą laiką. Taigi mokiniams nestigo energijos ir vidinės motyvacijos. Svarbu, kad skubėjimas nesutrukdė gerai atlikti užduotis. Be to, buvo realizuotas pagrindinis mokytojos tikslas – mokyti mokinius kalbėti aiškiai ir raiškiai, kurti vientisus ir suprantamus tekstus, logiškus ir išplėtotus sakinius. Konkurso užduočių metu mokiniai lavino savo kalbėjimo įgūdžius, plėtė žodyną.
Įdomios užduotys, literatūriniai tekstai, patarlės, palyginimai, skaičiuotės bei linksmi klausimai komandų sirgaliams skatino mokinių azartą, kūrė gerą nuotaiką ir šiltą atmosferą viso renginio metu. Konkurse dalyvavę mokiniai linksmai bei naudingai praleido laiką – mokėsi dirbti komandoje (kas yra labai sunku), gebėjo išklausyti vieni kitus, išgirsti, ką sako draugai. Mokiniai lavino gebėjimą greitai ir tikslingai atlikti užduotis. Konkurso metu ugdytiniai turėjo puikią galimybę komunikuoti ne gimtąja kalba, įsivertinti savo lietuvių kalbos žinias ir palyginti jas su bendraamžių žiniomis.
 Justyna Mackevič,
lietuvių kalbos mokytoja

20160419_090057

20160419_090041

Parašykite komentarą