Dailyraščio konkursas „Rašom”

 

Dailyraščio konkursas „Rašom”  Paluknio vidurinėje mokykloje

       Šiandieniame naujųjų technologijų pasaulyje rašyti ranka tapo greičiau išimtis nei įprotis. O ar mes pamename, kaip reikia rašyti gražiai ir taisyklingai? Ne? Tad mūsų mokykloje vykusio dailyraščio konkurso „RAŠOM!” organizatorės – lietuvių kalbos mokytojos –  ir priminė, kodėl verta į rankas vėl paimti parkerį.

           Sausio 23 d. dailyraščio konkursas „RAŠOM!” mūsų nedidelėje mokykloje susilaukė didelio susidomėjimo. Konkurse varžėsi 3-4, 5-12 klasių mokiniai, mokyklos administracija bei mokytojai. Konkurso organizatoriams išsiuntėme 22 mokinių ir 13 mokytojų darbus.

       Manau, jog pačiu laiku atkreiptas dėmesys į rašymo problemas. Peržvelgus mokinių sąsiuvinius, dažnai būna neaišku, ar tikrai juose rašyta lietuviškai: raidės iškraipytos, nebaigtos rašyti, didžiosios nesiskiria nuo mažųjų, ė ir i rašomos be taškų, o nosinės varijuoja nuo menkučio taškelio po raide iki ilgiausio brūkšnio, nė kiek nepanašaus į nosinę.

        „Nuo ko gi priklauso rašto dailumas?” – turbūt dažnas užduodame šį klausimą. Yra žinoma, kad dailus raštas priklauso ne tik nuo rašančiojo charakterio, emocinės būklės ar tikslo, bet ir nuo rašomosios priemonės. Pasak grafologijos specialistų, tinkamiausia priemonė dailyraščiui yra automatinis plunksnakotis, vadinamas tiesiog parkeriu. Todėl ir minėto dailyraščio konkurso sąlygose buvo nurodyta, kad darbai turi būti parašyti parkeriu.

          Turbūt mažai kas žinome, jog automatiniai plunksnakočiai parkeriais vadinami ne šiaip sau. Tai susiję su bendrovės „The Parker Pen“ įkūrėjo Džordžo Parkerio pavarde ir istorija.  D. Parkeris buvo paprastas studentas, laisvalaikiu prekiavęs rašaliniais plunksnakočiais. Daugiausia jų jis parduodavo savo studijų draugams. Kadangi ši priemonė nebuvo kokybiška – dažnai gesdavo, iš jos bėgdavo rašalas, tad  D. Parkeriui tekdavo klausytis priekaištų dėl parduotos prekės kokybės. Būtent tai jį paskatino sukurti patvaresnę, kokybiškesnę rašymo priemonę.

            Be abejo, besaikis mobiliųjų telefonų, taip pat ir kompiuterių naudojimas naikina dailios rašysenos įgūdžius, kuriuos esame skatinami įgyti mokyklos suole. Gražiai ir taisyklingai rašyti tiesiog pamirštama. Dėl tokių priežasčių laikui bėgant užsimiršta ir lietuvių kalbos gramatika, ir kalbos kultūra apskritai.

             Mūsų mokyklos mokiniai ir mokytojai mano, jog jeigu ir nelaimės šiame konkurse, tai bent parodys, kad ne visai pamiršo lietuviškąjį raštą, kad sugeba rašyti ir gražiai, ir tvarkingai, ir stilingai.

                                                                                                           Justyna Mackevič,  lietuvių kalbos mokytoja

Parašykite komentarą